J. Borisovas grįžta

Kadaise nušalinto prezidento Rolando Pakso skandale vadintas dosniausiu rėmėju Jurijus Borisovas tikisi vėl įsitvirtinti aviacijos versle.

2003 metų pabaigoje, per R. Pakso prezidentinį skandalą, Kauno priemiestį Karmėlavą visoje Lietuvoje išgarsino J. Borisovo vadovaujama bendrovė „Avia Baltica“. Ji daugiau kaip 1 mln. litų rinkimuose parėmė R. Paksą, kuris vėliau buvo nušalintas per apkaltą. Pas rusų verslininką lankydavosi paslaptingi svečiai iš Maskvos parapsichologinių sferų.

Atrodo, daugelis linkę pamiršti skandalingus anų dienų įvykius ir politinę destabilizaciją siekusį sukelti J. Borisovą. Neseniai skelbta, kad J. Borisovui priklausanti bendrovė „Avia Baltica“ laimėjo prieštaringai vertinamą konkursą 3 mln. litų vertės konkursą Kauno oro uoste ir taip įgijo teisę statyti sraigtasparnių remonto ir aptarnavimo angarą.

Projektui skirs milijonus

Anot Kauno oro uosto vadovo Arijando Šliupo, žemės nuomos aukcione buvo du dalyviai. Niekas negalėjo atskleisti žemės nuomos kainos, tačiau teigiama, kad ji yra didesnė už pradinę. Pradinis metinis žemės nuomos mokestis siekė 4,2 lito už kvadratinį metrą (be pridėtinės vertės mokesčio).

4,8 tūkst. kvadratinių metrų ploto žemės sklypas yra teritorijoje, kuri ribojasi su oro uosto peronu. Teigiama, kad iš pradžių J. Borisovo bendrovė projekto plėtrai skirs 3 mln. litų, o projektas turėtų būti įgyvendintas per pusantrų metų.

Karmėlaviškiai tikisi darbo

Karmėlavos apylinkės įeina į Laisvosios ekonominės zonos teritoriją. Deja, prieš keletą metų projektas įstrigo prieštaringų verslo ir biurokratijos interesų sankirtoje, tačiau vietiniai gyventojai vis dar puoselėja viltis tapti viena reikšmingiausių pakaunės vietovių.

Aplink Karmėlavą gausu antkapių ir paminklų dirbtuvių, nemažai pastatų nuomojama laidojimo paslaugas teikiančioms bendrovėms, pasakišką pelną ištisus metus skaičiuoja gėlių prekeiviai.

1988 metais Karmėlavoje įkurdintas Kauno oro uostas, į kurį nemažai investavo Kauno miestas, pasižymi nemenkais privalumais: turizmo, pramonės, prekybos požiūriu jis įsikūręs tinkamoje vietoje, turi vieną geriausių Lietuvoje pakilimo ir nusileidimo takų, kuriame gali leistis net sunkiasvoriai lėktuvai.

Aktyvi Karmėlavos visuomenininkė, praeityje garsi estrados dainininkė Liveta Kazlauskienė „Balsas.lt savaitei“ teigė, kad karmėlaviškiai džiaugiasi J. Borisovo sugrįžimu, nes tikimasi, kad jo atėjimas pažabos smarkiai išsikerojusį nedarbą šioje Kauno gyvenvietėje.

„J. Borisovo atžvilgiu karmėlaviškiai nusiteikę pozityviai. Jie tikisi darbo vietų, nes iki šiol yra priversti važinėti į darbą Kaune, kitaip suktis. J. Borisovas niekada negailėdavo pinigų socialiniams projektams, remdavo Kalėdų renginius. Liūdina tai, kad anksčiau „Avia Baltica“ patalpose veikę vieninteliai visoje Karmėlavoje laidojimo namai netrukus bus uždaryti, mat baigėsi sutarties terminas“, – kalbėjo Kauno rajono tarybos narė L. Kazlauskienė.

Kratosi įtarimų

Kauno oro uosto vadovas A. Šliupas – vienas tų, kurių pagalba J. Borisovas, bandymas įsitvirtinti lietuviškame aviacijos versle, ne tiktai gali reabilituotis, bet ir susikrauti nemažus pinigus.

„Balsas.lt savaitė“ klausė, kodėl skelbdamas viešuosius konkursus A. Šliupas surašė sąlygas, kurias atitinka vos dvi kompanijos Lietuvoje. Juk taip dirbtinai mažinama nuomos kaina, kurią turėtų gauti nuostolingai dirbantis Kauno oro uostas. Jo vadovas A. Šliupas atsakė: „Tikrai turime teisę sudaryti tokias konkurso sąlygas, kad jas atitinkantis dalyvis ir būsimas partneris būtų patyręs aviacijos srityje. O klausimas dėl dirbtinai mažinamos nuomos kainos nežinia kuo paremtas. Ar matėte skelbiamą nuomos mokestį? Juk jis septynis kartus didesnis už reikalaujamą minimalų, tai apie kokį dirbtinį mažinimą jūs kalbate?“

Prieš keletą metų buvo paskelbtas panašus konkursas. Jį laimėjo „Aurela Group“, tačiau angaras iki šiol nepastatytas, nors dar 2008 metais buvo plačiai skelbiama, kad Kaune iškils modernus orlaivių remonto darbus atliekantis angaras.

Paprašytas prisiminti šią istoriją, A. Šliupas pareiškė: „Buvo sudaryta ilgalaikė žemės nuomos sutartis, o jos sąlygų viešinti negaliu, ši informacija konfidenciali.“

Žinia pribloškė konkurso dalyvius

Šiame konkurse dalyvavusi grupės „Avia Solutions Group“ bendrovė „FL Technics“ pernai vieno įtakingiausių Rusijos aviacijos portalų aviaport.ru buvo pripažinta geriausia orlaivių techninio aptarnavimo sferoje, tačiau šis konkursas iš anksto buvo sumanytas taip, kad kompanija pralaimėtų.

Kompanijos valdybos pirmininko Gedimino Žiemelio teigimu, konkursas dėl angaro statybos Kauno oro uoste buvo parašyas faktiškai vienai bendrovei.

„Dalyvavome ir kažkodėl neatitikome šio konkurso sąlygų“, – stebėjosi lietuviškos aviacijos verslo senbuvis G. Žiemelis.

Prieš oficialiai paskelbiant rezultatus, šių eilučių autorius kreipėsi į „Avia Baltica“ vadovybę. Bendrovės sekretorė paaiškino, kad J. Borisovas tikrai nekomentuos šio sandėrio, be to, šiuo metu yra išvykęs iš Lietuvos.

„Ar mes („Avia Baltica“ – red. past.) atitinkame konkurso sąlygas, geriausiai rodo konkurso rezultatai. Galiu pasakyti, kad konkursui kruopščiai stengėmės. Reikiamus dokumentus surašėme lietuviškai. Tikrai negaliu atsakyti, ar šis konkursas buvo tarptautinis“, – kalbėjo „Avia Baltica“ vadovas Viktoras Brazaitis.

Comments are closed.